For German version – please see below.

 

Ingo Becker is a digital communications and social business strategist, living and working in Munich, Germany.

Presently he works as CEO & Founder at mindrockets.

His passion for communications and media has brought him to many cities and countries, where he constantly identifies conversation impacts as well as new economical and social ideas. Over the past years he lived in Frankfurt, Hamburg, and Berlin, before coming to Munich.

Ingo’s professional emphasis is on counseling various companies and brands in terms of digital communications. In addition he focuses on strategy and implementation of corporate communications and establishment of dialogue with target groups at social networks within the the web digital.

Furthermore he continues to explore the future role of digital media in his professional work, corporate workshops, keynote speeches, and conference panel discussions.

In his personal blog Impression Now he focuses on media topics.


!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?’http‘:’https‘;if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+‘://platform.twitter.com/widgets.js‘;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, ’script‘, ‚twitter-wjs‘);

#

Ingo Becker ist ein deutscher Unternehmensberater für digitale Kommunikation und Social Business, der in München lebt und arbeitet.

Er ist Inhaber und Gründer von mindrockets, Beratung für digitale Strategien und Kampagnen.

Seine professionelle Leidenschaft für Kommunikation und Medien ermöglicht ihm Einblicke in zahlreiche Unternehmen und Situationen, bei denen er ständig Eindrücke über den Austausch und neue unternehmerische und soziale Ideen gewinnt. Während der vergangenen Jahre war er unter anderem Frankfurt am Main, Hamburg und Berlin tätig, bevor er nach München kam.

Der Schwerpunkt seiner professionellen Aktivitäten liegt auf der Beratung verschiedener Unternehmen und Marken im Zusammenhang mit digitaler Kommunikation. Dabei steht die Entwicklung und Umsetzung von Unternehmenskommunikation und Dialogaufbau mit Zielgruppen in sozialen Netzwerken im Web im Mittelpunkt.

Darüber hinaus untersucht er die Zukunft digitaler Medien und deren Rolle für die Gesellschaft im Rahmen seiner beruflichen Aktivitäten, Workshops und Trainings für Unternehmen sowie Podiumsdiskussionen und Reden.

Mediale Eindrücke beleuchtet er in seinem persönlichen Blog Impression Now.


!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?’http‘:’https‘;if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+‘://platform.twitter.com/widgets.js‘;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, ’script‘, ‚twitter-wjs‘);

###